تاثیرنرم افزار برنامه نویسی برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

همانطور که مشاهده کردید، یک کامپیوتر یک سری دس نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  تورات را اجرا می کند. می توانید تصور کنید که کامپیوتر زبان انسان را نمی فهمد. بنابراین، صحبت کردن به زبانی که او بتواند آن را جذب کند، راهی است که از او بخواهیم این دستورات را اجرا کند. بنابراین یادگیری کدنویسی به معنای یادگیری نوشتن این توالی دستورالعمل ها با استفاده از یک زبان برنامه نویسی است.

 

پایه شماره 2: پارادایم برنامه نویسی

دومین مفهومی که هنگام نوشتن برنامه های کامپیوترنرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ی باید فهمید، مفهوم پارادایم برنامه نویسی است.

 

قبل از نوشتن یک برنامه کامپیوتری، باید بدانید که چگونه می خواهید آن را ساختار دهید. این به شما کمک می کند بعداً تصمیم بگیرید که کدام زبان را انتخاب کنید.

 

پارادایم برنامه نویسی این انتخاب ساختار است. با کمک نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  پارادایم است که شما نحوه اجرای برنامه را فرموله خواهید کرد. انتخاب به آنچه می خواهید توسعه دهید، مشکلاتی که نتیجه ای که می خواهید به دست آورید با آنها روبرو می شود و هدف هر عمل بستگی دارد.

 

انواع مختلفی از پارادایم های برنامه نویسی وجود دارد:

 

برنامه نویسی امری: شامل نوشتن دنباله ای از دستورالعمل ها است که برای تغییر وضعیت یک برنامه استفاده می شود. دو زیر مجموعه از این پارادایم وجود دارد: برنامه‌نویسی رویه‌ای که مفهوم رویه را معرفی می‌کند و برنامه‌نویسی ساختاریافته.

برنامه نویسی اعلامی: نوعی برنامه نویسی که هدف نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  آن حذف هر گونه عوارض جانبی است. یعنی توابع تغییر حالت نمی دهند. انواع برنامه نویسی موجود در این پارادایم عبارتند از برنامه نویسی تابعی که در Big Data استفاده می شود و برنامه نویسی منطقی.

برنامه نویسی شی گرا: بدون شک بیشترین استفاده در حال حاضر. این شامل تعریف هر مسئله به اشیاء مختلف است. اشیا روش ها و ویژگی هایی دارند. برنامه نویسی نمونه گرا و برنامه نویسی کلاس محور بخشی از این الگو هستند.

پایه شماره 3: الگوهای طراحی

برای اینکه اهمیت الگوهای طراحی را درک کنید، بیایید یک مثال ساده بزنیم. فرض کنید می خواهید یک پیراهن بسازید. برای این کار باید ساختار آن را بشناسید. پیراهن از آستین، یقه و بدنه پیراهن تشکیل شده است. قبل از شروع خیاطی، باید الگویی بکشید که شما را راهنمایی کند. سپس می توانید هر تعداد پیراهن که می خواهید بسازید. شما پارچه های مختلف، رنگ های مختلف، آستین های مختلف و غیره را انتخاب می کنید.

 

الگوهای طراحی یا معمولاً به آن Design Pattern گفته می شو نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان د، دقیقاً مشابه هستند. این یک استراتژی است که به منظور حل مشکلات تکراری در طراحی نرم افزار اتخاذ می شود. آنها به نوعی تکنیک های استاندارد و قابل استفاده مجدد هستند که در برنامه نویسی کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

الگوهای طراحی زیادی وجود دارد. الگوهای طر نرم  افزار برنامه نویسی برای کودکان احی GoF (Gang of Four) و GRASP وجود دارد. همچنین الگوهای طراحی دیگری غیر از Programming software for children  موارد ذکر شده در بالا وجود دارد. بیایید موارد GoF را در این جدول خلاصه کنیم.

 

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: